Las Vegas, Valley of Fire - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Chris en Nicky - WaarBenJij.nu Las Vegas, Valley of Fire - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Chris en Nicky - WaarBenJij.nu

Las Vegas, Valley of Fire

Blijf op de hoogte en volg Chris en Nicky

25 September 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Onderweg naar Las Vegas verbazen we ons over het feit dat zelfs de stewardess gok advies verleent. Na het vragen "wat wilt u drinken" wordt je veel geluk toegewenst en geadviseerd om rood te spelen (op de roulette tafel). We maken een praatje met onze buurman in het vliegtuig die verteld hoe het hem vergaat in Amerika. "Economisch gaat het ietsjes beter maar de gewone man heeft et nog zwaar."

Eenmaal aangekomen op de luchthaven wordt je direct verwelkomd door neonlichten en gokautomaten. We pakken de taxi naar de camperverhuurder waar we worden geholpen door een dame die net is verhuisd uit Florida. Dat is een eind weg zeggen we. Ze was blijkbaar verhuisd voor deze baan omdat er niks te vinden was in Florida. Dat zal de flexibele arbeidsmarkt wel zijn waar Amerika om bekend staat. Dit bevestigt ook de opmerkingen die onze buurman tijdens de vlucht maakte.

De camper laat even op zich wachten. De vorige huurders hebben em mee gehad naar Burning Man, een festival in de woestijn van Nevada. De schoonmaak duurt daarom ietsjes langer dan normaal. Zelf tijdens de instructies wordt het chroom voorop de camper nog gepoetst. Ondanks de vorige "inwoners" ziet de camper er op en top uit.

We zetten koers voor een Walmart (een warenhuis waar je echt alles kan kopen). We vullen de koelkast/vriezer en organiseren onze kleding in de verschillende opbergruimtes. Dit wordt ons huisje de komende weken. Heerlijk gevoel kan ik je vertellen. Het is de volledige kampeerervaring zonder alle ongemakken. Het is een soort "plug and play". Stekker in het stopcontact en je bent klaar voor de overnachting. De volgende ochtend geen tent hoeven opvouwen/afdrogen of met je rolletje wc papier de camping over. Ook een wc en douche heb je altijd bij de hand. Geen zogenaamde hook-up (elektra voorziening)? Dan werkt je koelkast en vriezer automatisch op propaan gas en de lichten etc op de accu's.

We verblijven op de enige RV camping die zich aan de Las Vegas strip bevindt, Circus Circus heet ie. Van hieruit verkennen we de stad. Het blijft een spectaculaire plaats maar ik moet bekennen dat het toch allemaal erg "gemaakt" aanvoelt. Toch doen we vandaag mee aan deze poppenkast. We stoppen wat briefjes in de verschillende automaten en Nicky weet er ook nog een paar er weer uit te krijgen. Enkele uurtjes en casino's verder hebben we het wel weer gehad. De uitgang vinden blijft vaak erg lastig in de casino's. Het zou aan onze navigatie skills kunnen liggen of de nog duidelijk merkbare jetlag. Waarschijnlijker is dat de gebouwen met opzet zo zijn ontworpen om je zo lang mogelijk binnen te houden.

Op naar de Valley of Fire, een park op circa een uurtje rijden van Las Vegas. De oorsprong van de naam kan gevonden worden in de kleur stenen die zich in het park begeven. Je raad het vast al ze zijn vuurrood. Voor de Breaking Bad kijkers onder ons, de setting komt nagenoeg overeen met de kookplaats van Walter en Jesse. We weten in het park een campingplaats te bemachtigen en genieten van de rust. Een welkome afwisseling met de gekte van Las Vegas. De volgende ochtend pakken we the road to Zion. Tot daar!

Groeten,

CnN

• 25 September 2015 - 18:52

Winda En Jeff:

dank! leuk te leren over casino and camperlife. looking foward to continuing story en fotoos.
    love, w en j

• 28 September 2015 - 09:34

Sabette:

Heerlijk deze verhalen! Enjoy!