Een nieuw continent voor CnN - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Chris en Nicky - WaarBenJij.nu Een nieuw continent voor CnN - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Chris en Nicky - WaarBenJij.nu

Een nieuw continent voor CnN

Blijf op de hoogte en volg Chris en Nicky

10 September 2014 | Namibië, Windhoek

Dit jaar gaan we "echt" Afrika ervaren! Rood zand, prachtige natuur en wild-life. Eerdere bezoeken aan Tunesië en Egypte zullen, naar verwachting, geen goede referenties zijn van wat we deze reis zullen mogen aanschouwen.

De voorbereidingen en eerste km's verliepen wat moeizaam dit jaar. Wat neem je mee. Het is nu winter daar waardoor het kwik s'avonds flink kan zakken, dit terwijl overdag de temperaturen rond de 30 schommelen. We vliegen zondag pas om 19:00 uur. Het inpakken is door ons dan ook grotendeels uitgesteld tot de dag van vertrek. De nieuw aangeschafte 70l backpack is geen overbodige luxe gezien alle spullen die mee gaan/moeten.

Na geen antwoord meer te weten op de vraag "wat zijn we vergeten" besluiten we de tassen dicht te ritsen en te wachten op onze lift naar station Meppel. De afgesproken tijd komt en gaat. Uitgerekend op onze vertrekdag wordt de Meppel City Run gehouden met als gevolg dat de gehele binnenstad is afgesloten. We moeten bepakt en bezakt naar het politiebureau lopen (grofweg 1,5 kilometer) waar onze lift achter de dranghekken staat te wachten.

Een treintje later dan gepland zet ons uiteindelijk nog op tijd af op Schiphol. Hier nuttigen we nog snel een hapje en stappen aan boord onze eerste vlucht naar Londen. De 747 die ons naar Johannesburg gaat brengen staat daar al klaar om te boarden. Kort nadat we plaatsnemen brabbelt de piloot door de intercom dat er nog 3 banden verwisseld moeten worden voordat we kunnen vertrekken. Na onze terugreis van vorig jaar kunnen dergelijke voorvallen alleen nog maar meevallen (hopelijk).

Wel erg krappe stoelen voor de 11uur durende vlucht zeggen we in koor. We starten "gezellig" tegelijk dezelfde film via het onboard entertainment systeem. Mijn knappe buurvrouw laat het echter na 10 min afweten en zit alweer te knikkebollen. Na de film heb ik gelukkig ook geen moeite om in slaap te komen. Heerlijk zo'n nachtvlucht. Bij aankomst heeft de piloot nog een onaangename verassing in petto, de deur wil niet open.

Eenmaal aangekomen op de luchthaven van Windhoek staan daar twee vrouwen gewapend met een thermometer in de vorm van een lazergun. Iedereen wordt gecontroleerd op koorts ivm het Ebola virus. We mogen door en voor je er erg in hebt loop je met een nieuw stempel in je paspoort richting de bagage band.

De eerste indruk van de lokale bevolking is erg goed. Natuurlijk worden we gevraagd of we een taxi willen maar nadat we zeggen dat we al vervoer hebben zijn ze nog erg behulpzaam met het vinden van onze verhuurder.

En dan eindelijk zijn we enkele handtekening verwijderd van ons "huisje" voor de komende maand. Een Nissan 4x4 pickup truck met een uitklapbare tent op het dak. We luisteren aandachtig naar de glimlachende verhuurder die ons laat zien hoe je de tent uitklap, een band moet verwisselen en hoe de koelkast werkt.

In deze prachtige wagen zetten we op de linker weghelft koers richting onze eerste bestemming, een bed en breakfast in Windhoek.

Hier lezen jullie binnenkort meer over.

Groeten, CnN

• 10 September 2014 - 22:20

Winda:

joepedie...n teken van leven door dit mooie verhaal van jullie alweer enerverende ervaringen.
    lieve groeten

• 10 September 2014 - 22:26

Madelon:

Super om jullie verhalen weer te mogen volgen!

• 11 September 2014 - 10:28

Hetty:

Kijk weer met veel belangstelling uit naar jullie avonturen!

• 12 September 2014 - 10:00

Stefanie:

Ik kijk ook uit naar een volgend verhaal alhoewel ik me afvraag of de Internet verbinding in Afrika wel genoeg aanwezig is!
    Liefs vanuit Borneo

• 13 September 2014 - 07:27

Winda:

yeah dat mag ik dan in bed lezen en zien; mooi verslag van jullie dagen daar. Dank!